De Bentley 4,25 liter was een rollend chassis met motor, waarna een carroseriebouwer, in dit geval van den Plas er een body op maakte. 
Cult models maakt van deze auto een schaal model in 1:18.
De prijs €165,00

Het model (CLM115) komt in de kleuren ‘Green’, “Gold” en “Marroon”

Is deze beschikbaar :

Hoewel de Bentley 41/2 liter zwaar was, met een gewicht van 1.625 kg (3.583 lb), en ruim, met een lengte van 4.380 mm (172 inch) en een wielbasis van 3.302 mm (130.0 inch), bleef hij goed uitgebalanceerd en stuurde hij wendbaar. De handgeschakelde versnellingsbak vereiste echter vaardigheid, aangezien de vier versnellingen niet gesynchroniseerd waren. De robuustheid van het vakwerkchassis van de 41/2 liter, gemaakt van staal en versterkt met banden, was nodig om de zware gietijzeren vier-in-lijn motor te ondersteunen.
De motor was “resoluut modern” voor die tijd. De cilinderinhoud was 4.398 cc (268,4 cu in): 100 mm (3,9 inch) boring en 140 mm (5,5 inch) slag. Er werden twee SU-carburateurs en dubbele ontsteking met Bosch-magneto’s gemonteerd. De motor produceerde 110 pk (82 kW) voor het touringmodel en 130 pk (97 kW) voor het racemodel. Het toerental werd beperkt tot 4.000 tpm. Een enkele, dwarsstroom, bovenliggende nokkenas bediende vier kleppen per cilinder, onder een hoek van 30 graden. Dit was een technisch geavanceerd ontwerp in een tijd waarin de meeste auto’s slechts twee kleppen per cilinder gebruikten in een zijklepcilinderkop. De nokkenas werd aangedreven door conische tandwielen op een verticale as aan de voorkant van de motor, net als bij de 3 liter motor.
De tanks van de Bentley – radiator, olie en benzine – hadden vuldoppen met snelsluiting die met één druk op de hendel opengingen. Dit bespaarde tijd tijdens pitstops. Deze 41/2 was uitgerust met een canvas top gespannen over een lichtgewicht Weymann body. De structuur van de motorkap was erg licht, maar met een hoge luchtweerstand (de 24-uurs van Le Mans tussen 1924 en 1928 dicteerden een bepaald aantal ronden waarvoor de kap gesloten moest zijn). Het stuurwiel had een diameter van ongeveer 45 cm (18 inch) en was omwikkeld met stevig gevlochten touw voor een betere grip. De remmen waren conventioneel, bestaande uit 17-inch (430 mm) trommelremmen met vinnen voor een betere koeling en bediend door een stang. Aan de voor- en achterzijde werden semi-elliptische bladveren gebruikt.